söndag 15 maj 2016

Pingsthelgen

Hoppas du har en fin pingsthelg. Här har det varit regnigt och lite kyligt, längtar efter sol och värme igen. Igår på självaste pingstafton vart jag bjuden på en god middag hos min mamma med sambo. Det blev en trevlig dag med god mat och fika. Nu inväntar jag min S som varit bortrest några dagar, när han kommer hem ska jag bjuda honom på en gryta. Det passar bra när det är lite ruggigt ute.


Här får du ett annat litet middagstips. En söndag för ett tag sedan fick det bli hemgjorda köttbullar med pressad potatis och gräddsås till söndagsmiddag. Till det hade vi sallad, saltgurka samt lingonsylt. Det är husmanskost när den är som godast, mums så gott det var! Jag brukar ha en klick fransk senap i mina köttbullar, tycker det blir så god smak då.



Önskar dig en fortsatt fin pingsthelg!

Inga kommentarer: