lördag 28 maj 2016

En härlig lördag

En skön lördag i hemmet har vi idag. Inga planer eller måsten alls utan vi har mest plockat med lite av varje i hemmet. Förra lördagen blev det dock en tur på stan med min S. Förut var jag på stan nästan varje dag då mitt jobb låg nere på stan. Men i slutet av februari flyttade jobbet till utkanten av stan (synd!) och sen dess har jag faktiskt inte varit på stan en enda gång trots att jag nästan bor där. Men förra lördagen blev det till sist en tur då vi hade lite ärenden att uträtta. Då passade vi på att äta på en italiensk restaurang, Fratellis. Vi frossade riktigt och köpte även varsitt glas av deras hemgjorda lemonad. Det blev en mysig dag med god mat, trevligt sällskap och en del fynd.

Passionsfrukts- och jordgubbslemonad, läskande och gott!

S åt en kycklingpasta...
...och jag åt en pizza. 


Vackra Örebro slott med lite grönska runtomkring.

I affärerna hade de rea och ibland även halva reapriset. Då fyndade jag några vardagströjor. Köpte även nytt puder, en klädroller samt silverputs till mina smycken. 

På kvällen fortsatte vi att lyxa till det med en god lättare middag som S fixade, stekt halloumiost, baconlindad sparris samt vitlöksmarinerade oliver. Mums!
Önskar dig en fortsatt fin helg!

Inga kommentarer: