torsdag 11 juni 2015

Sommar på balkongen

I helgen städade jag av på balkongen och planterade lite nya blommor. Jag bytte ut penséerna som vi haft sen tidigare i våras mot lite somrigare blommor i rosa, blått och vitt. Och senaste dagarna har det ju varit sommar så då har man kunnat sitta därute och njuta med. Härligt! 

Min snälla svärfar har byggt ett kattnät som vi satt upp på balkongen så att även katterna tryggt kan vara därute. Runtom nätet har jag satt upp insynsskydd  nedtill. Upptill har jag satt strandmattor runtom hela nätet som kan fällas upp och ned efter behov som solskydd. Vår balkong är ganska liten, men den är mysig och här ute trivs vi alla fyra. 

Här är lite dagsfärska bilder från vår lilla balkong, kanske kan det inspirera någon annan som också har en liten balkong. 


I ena änden står en solstol, ett fönster med lite blommor och pynt, samt lite pynt på golvet.

I fönstret...

I andra änden av balkongen står en hylla med lite blommor och pynt. Till vänster står en till solstol som man kan ställa upp så vi kan sitta där båda två.

På en av hyllorna...

En annan hylla...

Hyllan längst upp...

Ännu en hylla...
Tack för titten!

Inga kommentarer: