söndag 14 juni 2015

Ett år äldre...

Idag blev jag visst ett år äldre. Det firade vi igår med att ha lite kalas för familjen. På dagen kom min familj och gratulerade mig och på kvällen kom sen S föräldrar. Jag väcktes även av lite skönsång och paket på sängen av min kära make. Så jag blev ordentligt uppvaktad.

Jag glömde tyvärr bort att ta bilder under kalaset, kom bara ihåg att fota lite på maten och tårtorna. Så det blev inga bilder på dukningen och fikabrödet tyvärr. Men när gästerna kom bjöd vi på en liten sommardrink med smak av jordgubb och lime (alkoholfri). Sedan dukade vi upp en liten buffé med kallskuret, potatissallad, sallader, bröd, ost och tillbehör. Till efterrätt blev det kaffe, fikabröd och två olika tårtor. Här kommer lite bilder på maten:

Buffén från ena hållet...

...och från det andra.

Hemgjord potatissallad.

Blandad sallad, salami och rostbiff.

Marinerad kycklingfilé.

Oliver och tomat- och mozzarellasallad med basilika.

Till barnen gjorde vi grillspett med korv, köttbullar och coctailtomater.

Olivbröd, smör, tapenade, brieost och ostkuber med olika smaker.

Gott med plockmat!

Den ena tårtan var en jordgubbscheesecake.

Tårta nummer två var en chokladmoussetårta med färska hallon.
Tack så mycket för all uppvaktning, fina blommor, presenter och alla hälsningar via sms och på facebook!

Inga kommentarer: