lördag 21 december 2013

Vårt bröllop: Vigseln

Nu fortsätter jag att berätta om vårt bröllop och även denna gång blir det många bilder! Förra inlägget avslutades med lunch med familjen och därefter fotades vi av duktiga fotografen J. Vi tog bilder både utanför och inne i gästgiveriet, samt att vi åkte iväg till en annan plats och fotade. Därefter var det dags för den stora stunden i kyrkan- vigseln. Vår präst var en glad och skojfrisk präst som gjorde hela vigseln mer avslappnad vilket kändes bra. Vi hade bett en tjej och en kille att spela och sjunga för oss under vigseln och även dessa var vi jättenöjda med! Eftersom jag är ett stort Kent-fan och har lyssnat på dem sen jag var 14-15 år valde vi ut två av deras låtar som L och PJ framförde så vackert för oss, Utan dina andetag och Kevlarsjäl. Efter vigseln delade min bror ut rispåsarna jag gjort och när vi klev ut ur kyrkan stod alla våra fina gäster där och kastade ris på oss. Sedan vart det kramkalas och efter att fotografen tagit lite fler bilder på oss och våra gäster utanför kyrkan begav vi oss till gästgiveriet för brudskålen. Det blev champagne och mingel med gästerna innan det var dags för middag.

Lite bilder från vigseln...



Vi bad våra föräldrar stå på kyrktrappen och ta emot våra gäster och dela ut vigselprogrammen. Bilden tas dock av S pappa, så han är utbytt på bilden mot S bror...T.v. min mamma och S bror. T.h. min pappa och S mamma.


Här var vi jättenervösa!

Framme vid prästen.

Duktiga L och PJ!

Här lyssnar vi på Kent. Magiskt!

Första bilden som gifta!

Alldeles nygifta!

Lycka!

Min fina make och jag på gästgiveriets fina innergård.

Brudskålen.

Här skrattar vi gott åt något...
I nästa inlägg är det dags för bröllopsmiddag...

Tack för titten!

Inga kommentarer: