måndag 30 december 2013

Mitt 2013- Del 1

Nu är det inte långt kvar på detta år och jag tänkte här visa lite glimtar från mitt 2013...

I januari tog jag nya tag med bloggen som legat i dvala ett tag. Jag och min S besökte iskalla Hindersmässan där vi mest köpte ätbara saker. Och så åkte jag skridskor igen för första gången sedan jag var liten. Roligt och läskigt!



*****

I februari drömde jag om semlor, firade kärleken med Alla Hjärtans Dag och att det var 14 år sedan jag och S träffades. Jag köpte hem färglada blommor som spred vårkänsla inomhus och så fyndade jag lite på loppis.

 

*****
Under mars månad längtade jag efter våren, tog soliga promenader och jag gladdes åt när gruset äntligen kom fram på gatorna. S gjorde hemgjorda hamburgare och bakade en "öltårta" och vi åt våfflor på våffeldagen. Påsken firade vi i hemmets lugna vrå. 

 

*****
I april firade vi att både Herkules och maken blev ett år äldre. Det åts smaskiga smörgåstårtor och jag förundrades över denna vackra lilla stugan som var som tagen ur en saga...


 

*****
Första maj blev det både grill- och balkongpremiär, jag tittade på ormar och vitsippor med min mor och jag njöt av att veta att den härliga sommaren låg framför oss. 

 

*****


Juni blev en riktig kalas-månad. Vi började med att fira Sveriges nationaldag då vi blev bjudna på grillbuffé vid vattnet av min mor med sambo. Sedan var vi på Loka brunn på ett vackert och kärleksfullt bröllop. Vi firade att jag blev ett år äldre med pajbuffé och tårta. Midsommarafton firade vi med sillunch hemma hos makens familj och kvällen tillbringade vi ute på landet tillsammans med min pappa, min bror och min brorsdotter samt med god mat och dryck. I slutet av månaden gick vi på första delen av vår semester, även detta firades såklart! Som sagt var, juni var en riktig kalas-månad!


 
  
*****
Det var lite glimtar ur första halvan av mitt 2013. Resten av året kommer i ett inlägg imorgon, på årets sista dag!

Önskar er en fin måndagskväll!

Inga kommentarer: