söndag 16 oktober 2011

Jul på Ikea

I fredags råkade jag visst hamna på Ikea...Skulle handla mat och åkte förbi det stora blågula varuhuset. Fick då en spontan idé att kika in lite snabbt och när jag stack in näsan innanför dörren kom en ur personalen och bjöd in mig till deras invigning av julavdelningen. Där hade de tänt upp julbelysningarna, spelade julmusik och bjöd på glögg samt lussebullar. Klockan var strax innan 10.00 så det var knappt några kunder där så det var lugnt och mysigt att gå runt och kika bland alla fina julsaker. Alla som var där fick även varsin fin julstrumpa med litet innehåll. Jag fick en liten mjukismus, som ska få bo i leksakslådan.


Den fina julstrumpan...

Inte för att jag behöver mer julpynt precis men det fanns så mycket fint att titta på så jag kunde inte låta bli att köpa något litet. Det fick bli vackra ettiketter, några av dem med gammaldags motiv som kanske kan användas till lite julpyssel var tanken...

Vackra julklappsettiketter, endast tio kr.

Det kan ju kännas lite tidigt att tänka på julen ännu, men om man räknar efter så är det faktiskt bara sex veckor kvar idag till första advent...Hursomhelst så var det en rolig och mysig invigning som Ikea bjöd på, så det tackar jag för! Vilken tur att jag kikade in på Ikea just där och då!


Ha en fortsatt fin söndagskväll!

Inga kommentarer: