onsdag 16 december 2009

Julstjärnor

Det här fina setet har min svärmor målat åt oss. Det syns inte så bra på bilden, men det glittrar lite om det och är jättefint när man tänder de små ljuskopparna. I krukan har vi satt en julstjärna, men den är av plast då våra katter äter på alla blommor och växter. Men med en plastblomma kan vi ha det fina setet stå framme utan att oroa oss för att katterna ska få i sig den giftiga julstjärnan, för plast tycker dom inte om att tugga på... Förra året letade jag som besatt efter vita julstjärnor i plast men lyckades bara hitta röda. I år hittade jag vita stjärnor på IKEA och norpade åt mig två st direkt. De kostade bara 59 kr/ st och jag tycker att de ser rätt så fina ut för att vara plast. Ett litet tips till andra kattägare kanske...

Inga kommentarer: