måndag 19 mars 2007

Nystädad pysselhörna!

Här kommer lite bilder från en nystädad pysselhörna. Så här stort och bra blev det efter att min dator flyttade till det stora skrivbordet som vi köpte på IKEA att ha båda datorerna på. Nu har jag ett stort skrivbord och en hel Billybokhylla till enbart pyssel (och ev lite plugg). Härligt!



Nystädat pysselbord, med en mysande kisse bredvid.

Närbild på fönsterbrädan som är fullproppad med lite av varje. Några blommor trängs med en massa pysselsaker. Anubis och Horus står och överblickar mitt pysslande!


Närbild på min lilla hylla. Det är en kökshylla från IKEA, som är jättebra förvaring för distressrefiller, Primablommor och annat smått och gott.
Min lilla bandförvaring. Denna lilla stång är egentligen en gardinstång för panelgardiner, men jag tyckte det var en smart stång att ha band på. Nu måste jag bara komma på någon smart lösning för alla mina band som inte är upprullade på en rulle, utan ligger i ett vanligt glas och ser dekorativa ut.


Pappersförvaring och QK. Denna smarta och billiga pappersförvaringsidé fick jag från någon på pyssel.net (minns inte vems idé det var tyvärr). Det är vanliga tidningshållare från IKEA (såklart!) som jag haft isär och sen satt ihop två och två i lagom storlek så att det passar att ha 30x30 papper i, en för enfärgad cardstock och en för mönstrade papper. En förpackning av dessa tidningshållare kostar 29 kr för 5 st på IKEA och den femte lilla låddan som "blir över" är perfekt att ha papperspill i!


Nu har jag en hel Billybokhylla att ha grejer i! Men så stort utrymme är man ju inte van vid, så jag måste nog handla lite mer grejer att fylla ut hyllan med, he he! Här får man plats med allt från fiskgrejer, till pärlförvaring och papperspyssel.

Till sist en liten bild på min kära lilla samling av Penny Black och Housemouse- stämplar.

Ja det var min lilla pysselhörna det. Som ni ser kan man hitta många billiga och smarta lösningar på IKEA, det gäller bara att tänka utanför lådan!

Inga kommentarer: