torsdag 28 januari 2010

Doftpåsar

I somras köpte jag ett gäng fina tygnäsdukar på loppis för nån krona styck. Dessa tänkte jag göra doftpåsar av. Jag köpte även hem torkad lavendel som jag tänkte fylla påsarna med. Längre än så kom jag inte med mina planer. Förens idag. Då tog jag fram symaskinen i ett annat ärende och påmindes då om mina ofärdiga doftpåsar och bestämde mig för att göra klart dem. Jag vek ihop näsdukarna omlott s a s och sydde sedan en enkel raksöm längs med hela sidan. Kortsidan vek jag upp och sydde en enkel raksöm där med. I med lite lavendel i påsen och så knöt jag om ett vackert spetsband som jag hade i mina gömmor och så var det klart. Tog inte många minuter att förvandla en vanlig näsduk till en doftpåse!










De är fina som dekoration tycker jag och man kan lägga dem lite varstans där man tycker att det ska lukta lite gott...


Tack för titten!



Inga kommentarer: