lördag 6 oktober 2007

Lite nytt!

Pyssellusten har varit som bortblåst ett bra tag nu, men lite nytt har jag lyckats knåpa ihop på sista tiden.

Har prövat på och gjort ett väskkort, det var kul att göra kort i ett annorlunda format och det blev ganska bra tycker jag:

Framsida.

Baksida.


Än så är det ju bara oktober och det är ett bra tag kvar till jul. Men om man pysslar egna saker till julen så är det ju bäst att börja i tid och häromkvällen altrade jag en liten ask som jag ännu inte vet vad jag ska ha till. Kanske hamnar den under granen?

Ovanifrån.

Från sidan.

Jag har ju gjort en hel drös med receptkort med några av våra favoritrecept och har länge funderat över någon smart och snygg förvaring. Min första tanke var såklart att själv pyssla ihop något, dekorera nån låda eller så, men idag hittade jag denna fina korg på Coop för bara 39 kr, så då slog jag till. Tyckte det blev snyggt så, och skulle jag senare vilja dekorera nåt annat så kan man ju alltid använda korgen till nåt annat.


Flytten från Uppsala närmar sig med stormsteg och innan vi lämnar staden så är det några saker vi vill hinna med att göra. Idag kan vi i alla fall kryssa av två av sakerna från listan, nämligen att lördagsfika på en nation och köpa varsin tröja med Uppsala Universitetslogga på. Vi tyckte det kunde vara kul med nån liten "souvernir" från vår studietid här i Uppsala, så idag knallade vi ner till Studentbokhandeln och köpte varsin tröja. Som ni ser på bilden så har min redan lyckats suga åt sig hår från en halv katt, men men.


Efter tröjinköpet knallade vi bort till Norrlands nation och fikade på smörgåstårta och varsin godbit. Billigt och gott!

Fortsatt trevlig helg och tack för titten!

Inga kommentarer: