tisdag 21 juni 2016

Kalas

Förra veckan fyllde jag år. Eftersom det var på en vardag så blev det inte så mycket firande just den dagen, istället hade jag lite kalas i söndags. Då kom min mamma med sambo, min pappa samt S föräldrar och uppvaktade mig med paket, sång och blommor. Då vi inte blev så många dukade vi upp i köket, annars brukar vi sitta i vår stora, inre hall. Fikat och tårtan tog vi dock i vardagsrummet. Först bjöd vi på lite mat, jag hade gjort två olika kalla pajer som vi serverade med sallad och bröd. Sedan bjöd vi på fikabröd (som jag glömde fota) samt en dajmtårta som blev mycket god. Lite bilder från kalaset:


Uppdukat i köket. 

Vi dukade med finporslinet och så lite jordgubbar...
Den ena pajen var med italienska smaker, salami, basilika, tomat, galiamelon m m. 

Den andra pajen var en lax- och räkpaj. 
Sallad och bröd...
Dajmtårta med jordgubbar. Mums!
Tack så mycket för all uppvaktning!

Inga kommentarer: