tisdag 4 augusti 2015

Köpenhamn

Nu var det nästan en hel vecka sedan jag skrev sist men annat har kommit lite i vägen. Förra veckan jobbade jag några dagar sen gick jag på min lite längre semesterperiod. I helgen åkte vi till Köpenhamn, där vi strosade runt på Ströget, roade oss på Tivoli och åt och drack gott m m. Vi åkte bil dit och på vägen hem stannade vi till i Ullared för lite shopping. Lite bilder från vår resa:

Middag på Warpigs, där man själv fick plocka ihop sin måltid. Jag valde grillad kyckling, potatissallad och coleslaw. Till det tog jag deras egna läsk. Gott!

Gott med hotellfrukost!

S inne på Tivoli, det var väldigt vackert därinne med vatten och blommor överallt.

Jag inne på Tivioli.

Jag igen...

Rätt som det var kom en orkester genom parken...

En av smårätterna vi åt till middag en annan av dagarna.

Vackra Nyhavn...

Jag vid Nyhavn...

S på färjan på väg tillbaka till Sverige igen.

Ett äkta danskt wienerbröd fick det bli! Mums!

Jag tog inga bilder i Ullared, men här är en av sakerna jag köpte med mig. En gosig "kattigloo" som Atlas genast kröp in i och myste!
Tack mor och B för kattvakten!

Tack för titten!

Inga kommentarer: