söndag 20 april 2014

Påskafton

Hoppas ni har en fin påskhelg! Min helg har varit jättefin hittills och än är den ju inte riktigt över, vi har ju en hel ledig dag kvar. I fredags var vi hembjudna till mina fina svärföräldrar som bjöd på god påskbuffé. Påskafton firades sedan hemma hos oss då vi fick besök av min familj och även vi bjöd på påskbuffé. Eftersom jag är krasslig fick dock stackars maken laga all mat. Det blev en lite blandad buffé med både kallt och varmt och S bakade t o m eget bröd på morgonen.


Påskdukning.

Den fina duken och servettringarna i form av rosor är loppisfynd.

Den kalla delen av buffén bestod av sill med tillbehör, lax, nubbesallad, sillsallad (som min pappa hade med sig), ägghalvor, skagentårta, kokt ägg, sallad och bröd.
Skagentårtan.

Färggrann sallad.
Färggranna ägg.

Den varma delen bestod av köttbullar, prinskorv, Janssons frestelse och kokt potatis.

Till efterrätt hade S gjort en påskig marsipantårta.
På tårtan bodde en liten hönsfamilj...
Tack för titten och fortsatt glad påsk!

Inga kommentarer: