fredag 22 april 2011

Påskfrukost

Trots att sambon och jag vart tillsammans i drygt 12 år, har vi aldrig ätit påskfrukost tillsammans bara vi två. När vi fortfarande bodde hemma hos föräldrarna åt vi tillsammans med dem och samma sak har det blivit när vi bott hemifrån de senaste tio åren, då vi alltid åkt hem under påskhelgen och hälsat på. Men i år bor vi på närmare håll och ska åka till våra familjer en sväng under dagen. Så denna påsk hade vi bestämt att äta påskfrukost tillsammans bara vi två, inget märkvärdigt alls egentligen men ändå...




Uppdukat för påskfrukost...




Förutom vanligare pålägg hade vi köttbullar och ägghalvor såklart, med majonäs, räkor o dill.

Kvällen innan gjorde jag iordning en sats nubbesallad som fick stå och dra över natten. Det är en himelskt god röra som mina svärföräldrar brukar göra, med bl a matjessill och potatis.


Kokt ägg ska det naturligtvis finnas på ett påskfrukostbord. Försökte färga dem med äggfärg, de röda blev fina men de som skulle bli lila blev mest missfärgade...


Fina påskservetter hittade jag hos Panduro.


God påskfrukost!

Lägger in en bild på långfredagens middag också, bara för att det var så gott! Ugnstekt lax, pressad potatis, kokt sparris och romsås- enkelt och jättegott! Vi lagar ingen direkt påskmat själva i år, men lax är ju lite påskigt tycker jag. Ett litet middagstips kanske?

Mums!
Trevlig långfredag!

Inga kommentarer: