lördag 21 augusti 2010

En skärgårdstur...

Igår blev det en liten skärgårdstur kan man säga...Vi tog bilen till Vaxholm och hoppade där på båten ut till ön Grinda.

Många vackra hus finns det längs med vattnet...

Vackra vyer finns det gott om längs med turen ut till Grinda.



Välkommen till Grinda!



Vi var hungriga när vi kom fram, så vi tänkte äta någonstans...Eftersom värdshuset var det enda som var öppet denna fredag, så var det inte så mycket att välja på...Förutom värdshuset fanns det en mindre restaurang nere vid vattnet (som antagligen varit trevligare att äta på) , ett café, en lanthandel och en miniminibutik (såvitt jag såg i alla fall, kanske fanns det annat som inte jag såg). Ovan ser man värdshuset sett från håll.


Utsikt från vårt bord.



Jag beställde regnbåge med kokt potatis och tillbehör. Såg väldigt gott ut, men var lite trist i smaken, hade behövt lite mera kryddor. Det smakade liksom ingenting. Nåja jag blev mätt i alla fall...


När vi kom tillbaka till Vaxholm igen gick vi bort till Hembyggdföreningens café nere vid vattnet, som är ett mysigt café där det nästan känns som man sitter hemma hos någon och fikar.

På cafeet har de en enorm kakbuffé och det var verkligen svårt att välja vad man skulle äta!


Jag tog en bit blåbärspaj som smakade hembakat, jättegod var den! Sambon tog en lika god jordgubbscheesecake.


Även om det var fint ute på Grinda, så är det nog inte ett ställe jag vill åka tillbaka till. Vet inte om det var för att det numera är lågsäsong överallt, men vi blev lite besvikna på Grinda. Det fanns liksom ingenting att göra där, förutom att vandra runt i naturen eller bada...
Nästa gång får det bli en annan ö...

Inga kommentarer: