måndag 27 juli 2009

Örebro...

...är en väldigt fin stad. I helgen åkte jag hem och hälsade på mina föräldrar som bor i Örebro-trakten kan man säga. På fredagen åkte mamma och jag in till Örebro där vi promenerade genom Stadsparken som var väldigt fin så här års, med en massa fina blommor:


Boxbombuskar i form av djur.
Fina blommor i parken.
Mer fina blommor...
En lindansare i Stadsparken.


En fin fontän i en annan park i Örebro, där vi satt och åt glass.


Vi promenerade till slottet, där vi åt glass i en park i närheten innan vi gick med på en visning/pjäs i slottet som hette Vasaborgens hemlighet.



I vattnet utanför Örebro Slott sitter en stor hand.



Örebro har ett fint slott!



En av huvudpersonerna i pjäsen var landshövdingen någon gång under 1700-talet, Hamilton. Han väntade fint besök av en prinsessa och tyckte inte att ett sånt pack som vi skulle stå på hans fina borggård och skickade ner oss i fängelsehålan...


Här sitter Hamilton och prinsessan och äter en massa godsaker...

Efter slottsbesöket åt vi en god lunch och strosade lite på stan innan vi åkte hem. På lördagen åkte vi till Fjugesta där vi besökte inte mindre än två olika loppisar, där jag fyndade detta för sammanlagt 87,50 kr:

Lådan och spegeln har jag tänkt måla om. Katten hade jag hemma sen förrut men han får behålla sin svarta färg...

På lördag eftermiddag åkte vi hem till min bror och hans sambo, där vi bjöds på en jättegod middag och hann även med en promenad i lite sommarregn.
Lördag kväll och söndagen umgicks jag med min pappa och hans fru innan det var dags för mig att bege mig hemmåt igen. Med mig fick jag en stor påse rabarber, dill och sallad.
Tack alla därhemma för en jättefin helg!

Inga kommentarer: