måndag 31 december 2007

Gott Nytt År!

Då är snart ännu ett år är till ända... Det har varit ett omtumlande år med en massa som har hänt, både positiva och negativa saker har inträffat. Men det är minnena av de positiva händelserna som jag tar med mig in i nästa år, såsom utflykten till Eckerö med en del av familjen när jag fyllde 25 år och alla andra besök av våra familjer både när vi bodde i Uppsala och nu i nya lägenheten. Julen var också mysig, tack allesammans därhemma för att ni finns! 2007 var också året då vi utökade vår lilla familj i form av katten Herkules som genast fick en plats både i våra hjärtan och i vår andra katt, Atlas hjärta. Vi flyttade också från Uppsala till norra Stockholm och så firade jag och sambon 8 år tillsammans och 6 år som förlovade.

Jag brukar inte avge nyårslöften eftersom de brukar vara svåra att hålla, men lite goda avsikter inför 2008 har jag ändå, både vad gäller hälsan och annat. Vad gäller pysslandet, så har det gått lite trögt på den fronten under hösten och vintern pga flytt, skola och annat, men det ska jag försöka ändra på framöver. Mina största förhoppningar inför det nya året är, förutom att vi och våra nära och kära får vara friska och lyckliga, att jag får godkänt på min magisteruppsats och sedan att jag får ett jobb som jag trivs med.

Ikväll blir det mys och trerätters med sambon för att fira in det nya året. Till förrätt blir det räkcoctail, till varmrätt fondue med fläskfilé, till det hasselbackspotatis och tre olika såser och som avslutning hemmagjord chokladglass med nötter och minimarsmallows. Låter inte så dumt va?



Gott Nytt År!

Inga kommentarer: