måndag 3 april 2017

Grattis Herkules 10 år!

Idag firar vi att vår fina lilla Herkules fyller hela 10 år! Det är stort att fylla för en liten kisse så det måste man såklart fira lite extra. Till kvällsmat fick katterna varsin kattbakelse, precis likadana som Atlas fick på sin 10 årsdag i höstas. Kokt torsk, räkor och så kattgodis med ostsmak. Det är bland det godaste våra kissar vet så det fick det bli. Båda katterna var med ute i köket och skulle hejja på mig och "hjälpa till" att förbereda bakelserna...Såklart sjöng vi även för Herkules, men jag tror bakelsen var mer uppskattad...

Vår fina lilla älskling, världens snällaste katt är du. Alltid mjuk och gosig, även om det inte är alla som får komma dig nära. När vi hämtade hem dig var du alldeles liten och rädd, men du fann dig snabbt i vår lilla familj och blev Atlas bästa vän. Vi är så tacksamma för att just du kom till oss den där midsommardagen för snart tio år sedan. Varje dag bjuder du oss på mys, gos och glädje. Jag älskar dig nu och för alltid min fina lilla vän.

Mums med kattbakelse!

Min fina lilla vän på en av favoritplatserna i gamla lägenheten, ute på balkongen. Jag önskar så att vårt uterum blir klart till sommaren så att du och Atlas får njuta av det snart!
Grattis Herkules!

Inga kommentarer: