fredag 2 oktober 2015

Vi har blivit med hus...

Äntligen fredag och helg igen! Och vi firar att vi har blivit med hus! Fast ett litet ett...Förra helgen hälsade jag på i mitt barndomshem och när vi åkte hem igen tog jag med mig mitt lilla Lundby dockskåp därifrån. Det stod ute i ett garage så det var lite smutsigt, lite dassigt och hade fått lite nya invånare...Men efter en storstädning var huset fint igen om än med ett visst renoveringsbehov. Bjuder på lite bilder från huset denna fredagskväll. Vi är ju alldeles nyinflyttade och har bara fått upp möblerna än så länge. Huset är i behov av lite renovering och uppfräschning, men man får ju ta lite då och då....Fredagsmyset är i alla fall i full gång denna fredagskväll!

Huset är en tvåplansvilla...

I sovrummet ligger lampan på sängen än så länge, S har inte fått upp den i taket ännu. Men sängen är i alla fall bäddad till kvällen...



I köket är fredagsmiddagen i full gång på spisen, tror det blir tacos...Klockan har inte kommit upp på väggen än utan vilar på en stol så länge...En av kattungarna dricker mjölk på golvet...

Till kvällen blir det prinsesstårta för att fira flytten!

Kattmamman och den andra kattungen busar i hallen. Hoppas de inte smiter in i köket och äter på tårtan...
I vardagsrummet är det framdukat för fredagsmys med tebrickan och tvn är i full gång. Inte heller här är lampan uppsatt än...

I andra änden av vardagsrummet brinner en värmande brasa i öppna spisen. Men julstrumpor redan? 

Badrummet är inte riktigt i ordning ännu...

Tack för titten och trevlig helg!

Inga kommentarer: