lördag 5 juli 2014

Livet...

Sista tiden har det varit lite tyst här på bloggen, men livet har kommit emellan. Det har varit mycket med både jobb och annat och senaste veckan har jag haft semester. Då passade jag och maken på att åka på vår efterlängtade bröllopsresa och vi har spenderat några underbara dagar i den vackra staden Rom. Men mer om den resan kommer i ett annat inlägg.

En annan helt underbar sak är att vi äntligen, efter mycket om och men fått tillbaka vår älskade balkong, om så bara tillfälligt. Under flera månader har de renoverat fasaden i det hus vi bor i och bytt fönster m m. Jag brukar inte gnälla här på bloggen för jag tycker själv det är trist att läsa gnäll på andras bloggar, men jag kan i alla falla säga att den här renoveringen börjar bli ganska trist.Men det tråkigaste och det enda som jag egentligen bryr mig om är vår balkong. Både vi och katterna har saknat den oerhört denna vår och sommar, det är vår oas här i staden där vi bor. Vi njuter av den från tidig morgon till sen kväll, vi solar där ute, fikar, läser, myser och katterna älskar att sova där ute, spana på grannar och fåglar m m. Men nu har vi äntligen fått den tillbaka en stund tills de ska jobba vidare med just det fönstret och glädjen är stor här hemma just nu! Igår kom snälla svärföräldrarna och hjälpte oss sätta upp kattnätet och idag har vi städat och gjort fint därute. Idag premiärgrillade vi och nu på kvällen har jag suttit där ute och njutit en lång stund. Underbart! Mer bilder från balkongen kommer en annan dag.


Atlas gjorde mig sällskap där ute.

Sommarläsning.

Vacker somrig skylt jag fyndat på loppis.

Underbart god grillad sommarmat min S bjöd på idag, karré, korv, majskolv, sallad och kall sås. Mums!

Avslutar med att bjuda på en bild från vår resa. Jag och min fina S vid Colosseum. En mäktig känsla att stå där!
Önskar dig en fortsatt skön helg!

Inga kommentarer: