tisdag 31 december 2013

Mitt 2013 - Del 2

Juli började med en härlig resa till Paris, där vi utforskade staden, var ända upp i Eiffeltornets topp och uppfyllde en barndomsdröm då vi besökte Disneyland. Väl hemma igen jobbade vi några veckor men njöt ändå av härliga sommaren på kvällar och helger. Det blev många sköna stunder på vår mysiga lilla balkong och ett och annat strandbesök. 


  

***** 

Augusti bjöd på fler härliga semesterveckor, då det blev en hel del mysiga utflykter där det bl a åts en räkmacka eller två. Det blev även en hel del bröllopsbestyr då den stora dagen närmade sig. En dag blev jag kidnappad och dagen slutade med att jag blev möhippad! Det blev ridning på islandshästar och så mysig picknick vid en sjö. En fantastisk dag som jag aldrig glömmer!


  

 *****

I september firade vi att vår älskade lilla Atlas blev ett år äldre. Annars så handlade det mesta om bröllop denna månad. Den 14 september blev vi man och fru och dagen kunde inte ha blivit bättre! 


 

*****
I oktober bjöd jag min nyblivna make på afternoon tea på Sundbyholms slott, vi ställde om klockan till vintertid och gjorde lite höst inne med mysig ljusslinga, fårfäll och ljus. 

 

 *****

Första helgen i november åkte vi på vår Göteborgsweekend vi fick i bröllopspresent av min mor med sambo. Det blev några mysiga höstdagar med strosande i staden, god mat, en fartfylld show och så ett besök på Ullared. Väl hemma igen var vi på bio och såg Skumtimmen, jag scrappade igen för första gången på flera år och vi var på mysig julmarknad med svärmor. Det blev även ett besök på Hjalmars revy då vi firade min pappa som fyllt jämt.

 

*****

Under årets sista månad december har vi många födelsedagsbarn i familjen så det blev en hel del firande denna månad. Vi firade även tre månader som gifta jag och S och vi hade lilla julafton med litet  julbord och paket. Det blev även ett julbord med S familj och efteråt strosade vi i den julpyntade staden. Julkänslan lös med sin frånvaro denna jul, men julen blev väldigt mysig ändå. Att träffas, umgås och äta gott är det som betyder mest denna storhelg! Mellandagarna bjöd på efterlängtad ledighet och det blev mys i hemmet, vila och så ett biobesök då vi såg Hobbit 2.



 *****

2013 var ett fantastiskt och händelserikt år och detta var en liten del av det som hänt i mitt liv. Nu stundar endast några timmar kvar på år 2013. Det nya året firar vi in i hemmets lugna vrå med god mat och dryck samt att vi går ut och ser på fyrverkerier vid tolvslaget. Nu blickar jag fram emot ett nytt år med nya äventyr!

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: