måndag 22 augusti 2011

Telefonbänk

För ett tag sedan hittade jag en finfin telefonbänk på en second hand butik, för en spottstyver dessutom. Jag har letat efter en sån ända sedan vi flyttade in i nya lägenheten, då jag tyckte en sån skulle passa bra i vår lilla hall. Så när jag väl sprang på denna var jag inte sen med att slå till! Bänken var från början i furu, men jag valde att måla den vit eftersom vi har mest vitt hemma, så att den skulle passa in mer. Så här såg den ut innan:


Förutom att sitta på den, så är bänken en bra förvaringsmöbel då den både har ett litet skåp och en stor låda under sittdelen.



Atlas gillar också bänken!

Efter lite vit färg ser bänken numera ut såhär:

Jag bytte även ut knoppen på den lilla luckan. Hittade en vacker porslinsknopp på Indiska som jag tyckte blev pricken över i-et. Det är de små detaljerna som gör skillnaden...



Tyckte hallen blev mer välkomnande och trevlig. Sladdhärvan till höger kan man ju dock disskutera...

Tack för titten!

Inga kommentarer: