fredag 7 september 2007

Tjejsnack v. 36.

I bakgrunden

Vad har du för startsida när du öppnar Internet, och varför just den?

När jag öppnar internet så ploppar först inloggningssidan till UpUnet upp, studentnätet här i Uppsala, där man måste logga in för att komma åt internet.
Vad har du för skrivbordsbakgrund i din dator, och varför just den?
Jag har lagt in en bild på våra två små lurvtroll Atlas och Herkules när de ligger tillsammans i en av deras reseburar. Jag blir glad varje gång jag ser den bilden, de är verkligen som ler och långhalm, där den ena är hittar man oftast den andra också. Det är så underbart att se!
Vad har du för bakgrundsbild i din mobil, varför just den? Om du inte har sån mobil, vad skulle du vilja ha, varför?
I min mobil har jag en bild på min katt Helge som bor kvar hemma hos mamma. Jag saknar honom verkligen, men det var det bästa för honom att bo kvar där när jag flyttade hemifrån, eftersom han var en utekatt och mamma bor ute på landet. Och som vi bor kan vi inte ha utekatter.
Vad ser du om du tittar ut genom närmaste fönster?
Mitt närmaste fönster ligger bakom mig här i datarummet och där ser jag ett rönnbärsträd som står en bit utanför fönstret. Tittar jag istället lite snett frammåt så ser jag vardagsrumsfönstret och där utanför står också ett stort träd, där det brukar hållas fåglar som underhåller kissarna då och då.
Vad hör du för ljud i bakgrunden?
Just nu är det ganska tyst här i huset, speciellt för att vara en fredagseftermiddag i ett studentområde i Uppsala. Kanske är det lugnet före stormen (festen). Så det enda som hörs just nu är vår dator som brummar lite, mitt knapprande på tagentbordet och så akvariumena här bredvid som bubblar lite. T o m katterna är tysta och lugna, annars brukar det vara full rulle på dem för det mesta!

Inga kommentarer: