lördag 15 september 2007

Det var inte igår...

...som jag uppdaterade här. Blir lite glest mellan uppdateringarna just nu, det är mycket som händer. Håller på att skriva på min magisteruppsats för fullt just nu och så har vi blivit med lägenhet. En fin trea på 69 kvm i norra Stockholmstrakten blir vårt nya hem i slutet av oktober. Spännande värre! Ska bli kul att få utforska Stockholm med omnejd, finns ju så mycket att göra där! Både jag och sambon känner oss klara med Uppsala. Det är en väldigt fin stad, mycket gamla fina anrika byggnader och mysiga platser. Men det är först och främst en stad för studenter och trots att jag fortfarande är en student så känner jag mig inte längre som det. Vi har gjort och sett allt som Uppsala har att erbjuda, vissa saker både en och två gånger. Domkyrkan, Gamla Uppsala, muséer, restauranger, nationer...Jag skulle verkligen rekomendera folk att studera i Uppsala, det är en perfekt studentstad, men nu ska det bli kul med något nytt!

På kvällar och helger är det pyssel som gäller, håller på för fullt att producera till julmarknaden som jag anmält mig till. Ska bli spännande att se om man säljer något :-) Här är lite av det som blivit gjort på sistone:

Flasktags att sätta på t ex vinflaskor eller glöggflaskor som man ger bort (på bilden sitter de på en hushållsrulle-hållare):


Flyttkort som jag ska skicka när vi flyttar, känns lite roligare än att skicka trista förtryckta:



Ett höstigt kort som snart kommer att landa hemma hos någon...

Ett kort att skicka till någon som kanske är fikasugen:

Ett bröllopskort:


Det var lite av det jag tillverkat senaste tiden. Har gjort mer, bl a lite smycken, men kameran la av när jag skulle fotta, så det kommer mer bilder senare.

Ha en trevlig helg i höstrusket!

Tack för titten!

Inga kommentarer: