onsdag 10 januari 2007

Yngel!

Jag köpte ju några fler fiskar att ha i mitt lilla akvarium här om dagen, närmare bestämt i torsdags. Det blev två orangea molly och två guppy. Fredag kväll när jag ska mata fiskarna, ser jag att det simmar runt en jätteliten fisk i ett hörn. Det visar sig att just då höll en av de orangea mollyna på att föda och en efter en ploppar nio st. små små fiskar ut! Gissa om jag blev häpen! Här går man i godan ro och köper fyra fiskar och dagen efter visar det sig att det visst var "tag 13- betala för fyra" - erbjudande som gällde! Jisses, va kul, mina första yngel! Klockan var runt 17.30 en fredagkväll, så sambon fick snabbt som attan cyjkla iväg till djuraffären och handla yngelbur och mat. Och alla nio lever fortfarande, så jag tror att jag lugnar mig lite med att köpa fler fiskar på ett tag!

Dag 1 061229- Än så länge har bara sex yngel tittat ut, men fler är på väg ska det visa sig!


Dag 6 070103- Nu har de nio små ynglen börjat anta en mer fisklik form. Deras små svansar har börjat bli till fenor och de äter och smutsar ner något förskräckligt! Men söta är dom!

Inga kommentarer: