torsdag 7 november 2019

Längesen sist...

Det var längesen sist. Det blev ett långt uppehåll här på bloggen då jag varken haft tid eller lust att blogga. Tid har jag väl egentligen inte nu heller direkt, men lusten att laga mat och prova nya recept har kommit åter och då tyckte jag det var synd att inte dela med mig av recepten. Dels så brukar jag själv ofta använda recepten jag lagt ut här i bloggen, men så tänker jag att det kanske kan inspirera någon annan också. Vi får se hur mycket och ofta jag hinner/orkar skriva, men lite ska det nog bli i alla fall.

Mycket har hänt sedan sist, det största är att vi fått ännu en liten kille som kom till oss i somras. Jag är just nu hemma på heltid med båda våra små, det blir hektiska men mysiga och roliga dagar! Vår lilla kille äter ju ännu inte någon vanlig mat, men vår andra kille har hunnit bli två år och några månader så han äter ju samma mat som oss. Oftast äter han med god aptit men ibland faller det inte honom riktigt i smaken, men vi gör för den skullen inte någon direkt "barnmat" så utan mer vanlig mat. Vi undviker dock sånt som vi vet inte funkar så bra för en tvååring att äta, såsom soppa t ex. Så jag tänker att recepten jag lägger ut kan inspirera även dig med småbarn.

Det var lite om livet just nu och om mat. Nu vill jag önska dig en fortsatt fin dag och på återseende!



Inga kommentarer: