söndag 9 juli 2017

Sommardagar

Idag bjuder jag på lite bilder från senaste tiden. Dagarna går och vi är mest här hemma, jag vilar mycket och pysslar på med det jag orkar. Det blir i ganska lugnt tempo, vi passar på att njuta av att vara lediga och av att kunna vara ute mycket. Även katterna har fått vara ute en sväng häromdagen, i sele då såklart. Det  var uppskattat, båda katterna for runt på gräsmattan och åt gräs och Atlas rullade sig. Vi tog ut dom en i taget och var med båda två ifall de skulle försöka smita.


Atlas njuter på altanen.

Herkules mumsar gräs.
Nu har det varit lite trist väder senaste dagarna, regn och lite ruggigt. Då har vi mest varit inne och grejat med lite av varje, bl a har jag pysslat lite. Då har jag ofta sällskap av Atlas som gärna ligger på en kudde på mitt skrivbord.

Sover gott på mattes skrivbord.
Häromdagen när solen sken stämde vi träff med min mamma vid en badplats i närheten av där vi bor. S badade för första gången i år och så blev vi bjudna på fika av mamma. Det blev en trevlig stund!
Fika med fin utsikt.
Vi håller även på att förbereda lite inför bebis ankomst såklart, häromdagen tvättade vi genom tyget till den fina lilla moseskorgen vi köpt. Den har vi tänkt att bebisen ska få sova i dagtid så kan vi bära med den där vi är. Vi passade även på att bädda den med rentvättade lakan, det är sängkläder som jag och min bror haft när vi var små. Vi la dock en stor filt över korgen sen så den inte blir dammig och så inte katterna kan krypa ner och håra ner allt.

Bäddat och klart!

En nyfiken liten kisse kom och undrade vad vi höll på med.


Det var lite av vad vi pysslat med sista tiden. Hoppas även du kan njuta av sommar, sol och lite ledighet!

Tack för titten!

Inga kommentarer: