tisdag 23 december 2014

Uppesittarkväll

Idag är det dan före dan. Jag har varit ledig idag och tyckte inte jag hade så mycket att göra, men har farit runt hela dagen. Gjort ärenden som behövdes göra nu innan alla röda dagar, varit ute och gått, handlat, bakat och gjort efterrätt tills imorgon, strykit tvätt och förberett lite inför julafton. Nu på kvällen har vi dock tagit det lugnt och har lite uppesittarkväll. Ätit julsmörgåsar och te, samt provsmakat allt gotter jag bakat och fixat och myser med juliga filmer. Här kommer lite juliga bilder från vårt hem denna uppesittarkväll:


Lite julgotter jag gjort...

Tre sorters julgodis hann jag göra: trillingnöt, chokladbollar med dadlar och nötter bl a samt mjuka polkagrisar.

Pepparkaksskorpor och saffransskorpor.

Hasselnötskakor med kanelkräm emellan.
Uppdukat för uppesittarkväll i vårt vardagsrum...







Önskar dig en fortsatt fin uppesittarkväll 
samt en god natt!

Inga kommentarer: