måndag 4 november 2013

En helg i Göteborg

När vi gifte oss fick vi en hotellweekend i Göteborg av min mamma med sambo och i helgen var det så dags att bege sig av. Vi åkte bil ned på fredagen, då spenderade vi dagen med att strosa runt lite, mestadels i stadsdelen Haga. Där har vi aldrig varit förut, det visade sig vara en mysig del av Göteborg med massa mysiga butiker och caféer. På kvällen åt vi middag på en mysig restaurang. 



Trevligt välkomnande på hotellet!
Maken åt ryggbiff med potatiskaka och dragonsmör...
Och jag åt ribs med potatisstomp och tomatsalsa...
Lördagen startade vi med hotellets frukostbuffé innan vi begav oss ut. Sedan strosade vi runt på stan, åt varsin god räkmacka, strosade lite mer och fikade. En skön lördag!

Gott med frukostbuffé!
S framför Göteborgs konstmuseum.
Mumsar räkmacka på mysigt café i Haga.

Mums!
Hittade "min" butik i Haga! Liten Karin...

Efter att ha strosat runt ett par timmar begav vi oss tillbaka till hotellrummet för att byta om och fixa till oss lite. På kvällen var det nämligen dags att bege sig till Cabaret Lorensberg för att gå på deras show Made in America. Där bjöds vi på trerättersmiddag och en fartfylld show.

Under showen bjöds vi på musik av bl a Elvis, Frank Sinatra och här ser vi Michael Jackson.

På söndagen spenderade vi några timmar på Ullared med lite shopping. Där har jag varit några gånger nu och kommit på en del bra tips. Mitt bästa tips är dock att skriva ner eller ta en bild på kundvagnsnumret. Det händer att vagnar kommer bort och det vore ju inte så kul om man gått några timmar och plockat en vagn full...

Jag tog en bild på min vagn för säkerhets skull...

Det blev en mycket trevlig helg i Göteborg, med god mat, shopping, en fantastisk show och att bara vara och umgås med varandra. Mycket uppskattat, tack så mycket mamma och B! 


Tack för titten!

Inga kommentarer: