lördag 31 december 2011

Året som gått...

Detta år blev ett väldigt händelserikt år kan man säga. Här visar jag mitt år med hjälp av bilder...

*****
Januari började segt och trist men i slutet av månaden fick vi ett mycket efterlängtat besked. Sambon fick jobbet som gjorde det möjligt för oss att flytta hem igen, efter tio år. Detta är något vi velat göra länge och plötsligt blev det bråttom med allt som denna flytt krävde...I slutet av månaden åkte vi hem till familjerna och berättade nyheten och alla blev glada! Jag och mamma besökte Hindersmässan i Örebro och jag grillade korv ute tillsammans med pappa och bror med familj.


*****


I Februari satte vi ut vår fina lägenhet till försäljning och nu vet man verkligen hur mycket jobb som ligger bakom en bostadsförsäljning. Städa och plocka undan för fotografering, detsamma inför alla visningar, nagelbitande budgivning och sedan själva flytten med allt det innebär...Puh! Jag påbörjade även ett till stort projekt denna månad, då jag satte igång att sy ett stort lapptäcke att ha som överkast till vår säng. Februari var även månaden då sambon och jag firade 12 år tillsammans. Mina kära akvariefiskar fick flytta till någon som verkade ha ett brinnande intresse för dem, efter att jag haft fiskar i tio år. En händelserik månad med andra ord!


*****


Mars blir även det en hektisk månad då vi packar inför flytten, samt får bråttom att hitta ny bostad i vår nya hemstad. I början verkar det väldigt trögt på den fronten, men till sist lyckas vi få tag i en stor och charmig lägenhet, som dessutom blir ledig på exakt "rätt" datum! Ibland ska man ha tur! Vi äter våfflor och njuter av vårsolen.


*****


I början av April är det dags för flytt! Det blir ett stort företag med en så pass lång flytt, men med jättefina svärföräldrar och vänner att tacka så gick det bra! Två veckor efter flytten fyller sambon 30 år, vilket vi firar i nya lägenheten, så det blev lite stressigt att hinna få någorlunda ordning och fixa allt inför festen...men det gick det med! Påsken kommer och går och vi firar Herkules fjärde födelsedag.



*****



Med Maj kommer våren på riktigt och sambon och jag fortsätter att utforska vår nya hemstad. Äntligen får jag jobb.


*****


I Juni firar vi min 29e födelsedag, Sveriges nationaldag och midsommarafton. Jag går på loppisar och målar om vissa av mina fynd...



*****


I Juli åker vi runt och äter räkmackor runtom i vår nya hemstad med omnejd...Askersund, Mariestad, Vinön, Svampen, Nora, Katrinelund är några av de ställen som vi besöker.


*****


I Augusti återupptäcker jag mitt barndoms semesterparadis Öland. Tre underbara dagar på solen och vindarnas ö blir det och jag längtar tillbaka samma stund som vi åkte tillbaka över bron...Jag besöker fler loppisar och vi går på bio och ser sista Harry Potter-filmen.


*****

September blev en varm sensommarmånad i år. Vi åker på Jädersbruksdagarna, firar Atlas femte födelsedag och går och tittar på den enorma gula kaninen på Stortorget innan den tas ned. I mitten av månaden fick jag nytt jobb, då jag tyvärr inte kunde fortsätta på det andra jobbet.


*****

I Oktober firar vi att min fina mamma fyllde jämt och hon bjöd hela familjen på Hjalmars revy. Vi gick på spökvandring på Örebro slott, jag klädde om en gammal pall och skaffade mig äntligen efter tre år nya glasögon och nya linser (skönt att kunna se bra igen!).


*****


I November fortsätter höstrusket, vardagen rullar på men i slutet av månaden åker vi till Göteborg och har två toppendagar som avslutas med galen shopping på Ullared.



*****

I December har jag stressigt på jobbet med en utbildning som tar både mycket tid och energi. Vi slår in klappar, dricker glögg och bygger pepparkakshus, firar massor av födelsedagsbarn, äter julbord till höger och vänster och såklart firar jul med familjen. En stressig men jätterolig månad!



*****


Vilket år det har varit! Mycket som har hänt, både roliga och spännande saker, men även sånt som är trist och ledsamt. Nu ser jag fram emot ett nytt år med nya spännande äventyr. Det nya året firar jag in här hemma hos oss tillsammans med sambon, katterna och ett gäng fina vänner.

Ett Gott Slut och Gott Nytt År vill jag tillönska er alla!

Inga kommentarer: