fredag 25 mars 2011

Lapptäcke

För ett tag sedan påbörjade jag ett stort lapptäcke som jag tänkte ha som överkast till vår dubbelsäng. Och det blev verkligen STORT! Det var ett bök varje gång man skulle hålla på och mäta, klippa och greja med det, jag fick t o m skjuta undan möblerna för att få plats att breda ut det. Projektet drog ut lite på tiden av olika orsaker, annat kom ivägen osv men häromdagen sydde jag klart det. Och jag blev supernöjd! Det är väl inget mästerverk rent symässigt sett och min gamla syslöjdslärare skulle kanske inte bli så imponerad, men jag är i alla fall nöjd... Tygerna jag valde går i turkost, grönt, grått och lite rosa, så överkastet blev en liten färgklick i vårt annars ganska så bleka sovrum. Katterna verkar också trivas med det nya överkastet...


Tack för titten!

Inga kommentarer: