tisdag 9 december 2008

Andra advent

Veckorna går så fort och man hinner inte med hälften av vad man tänkt sig, så pyssel står inte så högt på min att-göra-lista just nu. I fredags var det dags för julfest med jobbet, där det blev god mat, skratt och en hel del dans. Dagen efter var det dags för storstädning av lägenheten, det putsades och fejades överallt både högt och lågt. Därefter tog jag fram lite mera julpynt och satte fram. Egentligen har vi julpynt så det skulle räcka till att pynta ett stort hus, men i år blev det lite mer sparsmakat pyntat än tidigare år. En av anledningarna är de två lurviga terroristerna som gillar att tassa på allt man ställer fram...

Rumsenen har fått flytta till byrån, tillsammans med några tomtar och lite annat...


De här små tomtefilurerna knåpade jag ihop av en sats som jag köpt på Panduro, tyckte de var lite mysiga...



De här fina gardinerna hittade jag på Ica Maxi av alla ställen...



Och passade då på att köpa två matchande kuddar att ha i sängen.




Naturligtvis hade jag hela tiden hjälp med att pynta av mina två små hjälpredor...

Andra advent var det i söndags, och då var det ju dags att tända andra ljuset i min fina ljusstake, som vi för övrigt måste ställa undan när vi sover eller inte är hemma, för det försvinner saker därifrån...


För att mysa till det lite extra på andra advent köpte jag färska baguetter till frukost, mums!
Nu är det bara åtta arbetsdagar kvar, sen blir det lite ledigt, ska bli så skönt!!!!
Tack för titten!

Inga kommentarer: