lördag 1 november 2008

Godisfylld helg...

Fortfarande händer det inte så mycket i pysselhörnan. Jag bara jobbar, pluggar, äter och sover känns det som. Men i går lämnade jag in några PM och nu är det ett tag tills nästa uppgifter ska lämnas in, så i helgen tog jag ledigt från studierna. Fredagskvällen kan nog sammanfattas med två ord- mat och godis =) Både jag och sambon var trötta, så vi beställde varsin blandad tallrik från kvarterets restaurang och sen gjorde jag en choklad- och kolapaj till efterrätt. Dessutom hade vi ju köpt hem en stor påse godis i tron om att det skulle komma utklädda barn och kräva godis. Men det dök aldrig upp några, så godispåsen blev vår istället...

Så här såg bordet ut när det var dags för efterrätt:


Vi firar ju inte direkt halloween, men en liten pumpa i form av en ljuslykta har hittat hit i alla fall.

Lördagen har varit en dag för praktiska göromål, sånt som är trist men som måste göras. Som t ex storhandling av mat. Ikväll blir också en lugn kväll, med god mat lagad av sambon (köttbit, klyftpotatis och kantarellsås) och kanske en bra film.
Ha en fortsatt trevlig helg!



Inga kommentarer: