måndag 18 februari 2013

Semlor!


Äntligen blir det semlor! Jag är ingen direkt semmelfantast, men visst tycker jag att de är goda och äter ett par stycken kring semmeldagen. Men ända sedan semmeldagen då det inte blev nån semla för min del har jag varit fruktansvärt sugen på semlor. Varje gång jag varit nere på affären har de varit slut. Så nu har det blivit en grej av det hela och inatt drömde jag t o m om semlor. Så idag gjorde jag ett sista försök med att handla färdiga semlor, men nej de var såklart slut. Så det fick bli hemgjorda. Jag brukar riva mandelmassan och sedan blanda i den i grädden, som jag sedan fyller semlorna med. Blir godast så tycker jag, då smakar hela semlan mandelmassa. Ska bli så gott att sätta tänderna i alldeles strax!

Önskar er en fin ny vecka!

Inga kommentarer: