onsdag 23 februari 2011

Recept: Tacopasta med bacon


Som jag nämnt tidigare så gillar jag allt med tacosmak och när jag hittade ett recept i en veckotidning på tacopasta med bacon kunde jag inte motstå att testlaga. Jag gjorde dock om lite i receptet, men tyckte det blev jättegott så detta ska definitivt lagas igen. Gick snabbt och enkelt att laga till med.

2 pkt bacon
en näve champinjoner
1 gul lök
1 burk tacosås, medium eller stark
3 dl matlagningsgrädde
salt
svartpeppar

Skiva baconet i småbitar.
Skala och hacka löken.
Skölj och skiva champinjonerna.
Stek baconet knaprigt. Tillsätt löken och champinjonerna och låt dem steka med ett par minuter.
Häll över tacosåsen och grädden. Låt koka upp.
Smaka av med salt och peppar.
Servera såsen med kokt pasta, riven ost och en god sallad.

Smaklig spis!

Inga kommentarer: