tisdag 12 maj 2009

Violer, pelargoner och jordgubbar...

För ett par veckor sedan gjorde jag i ordning en liten zinkbalja med några violer i att ha på balkongbordet.

Katterna äter dock på alla våra växter, så jag visste att de inte skulle få stå orörda särskillt länge, men jag testade några små tips och tricks för att få dem att låta bli blommorna. Men katterna tyckte nog bara att jag gjorde deras "sallad" ännu mer spännande att snaska på... Så i helgen fick violerna flytta över till två väggamplar i zink istället, där de hänger oåtkomliga för små kissar.







Istället satte jag ner några vita pelargoner i plast i zinkbaljan, förhoppningsvis ska inte dom smaka lika gott. En liten jordgubbe "växer" också i baljan...



Tack för titten!

1 kommentar:

Stefan - Beer Drivel sa...

Jasså det fixas och trixas där hemma. Ja det blir väll så när katten är borta.