måndag 11 juni 2007

Länge sen sist...

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen, men juni är en fullspäckad månad. Jag har jobbat på med uppsatsen och beställda smycken och så har det ju varit fint väder, så man har ju velat spendera så mycket tid som möjligt ute i sommarvärmen. På torsdag fyller jag hela 25 år (var har åren tagit vägen?) och vi tjuvstartade med firandet redan i helgen, då min mamma med sambo och min bror med flickvän kom hit och sov över. På lördagen åkte vi på dagskryssning till Eckerö, solade på däck, drack läskande sommardrinkar och åt supergod buffé. På söndagen gick vi en lång promenad ut till Disagården där vi strosade runt lite och tittade innan vi for hem igen där det blev grillspett med färskpotatis och sen kaffe med tårta till efterrätt. Allt som allt blev det en mycket lyckad helg!



Glömde såklart fotta mattallriken från buffén på båten- när det vankas mat så glöms allt annat bort- men här är en bild på efterrättstallriken i alla fall. Det fanns ett jättestort utbud av både mat och efterrätt, och man är ganska proppmätt efter all mat, men lite sött går alltid ned! Jag åt chokladmousse, jorgdubbstårta och bär. Gott!


En riktig Karintårta blev det till kaffet på söndagen. En chokladtårta med apelsincrisp inuti och choklad med svenska jordgubbar och silverkulor på utsidan- mums!


Den här fina blomman fick jag av mamma med sambo.


Och den här fina orchidén fick jag av min bror med flickvän.

Tack alla för en jättefin helg och alla fina presenter och blommor!

Inga kommentarer: