måndag 14 maj 2007

Maj är här...

...och jag vet inte var tiden tar vägen? Snart är det ju sommar och jag har inte hunnit med hälften av vad jag hade tänkt hinna med ang. min uppsats. Pysselhörnan får besök allt mer sällan, på fritiden är det så mycket annat det ska fixas med. Här kommer lite bilder från den senaste tiden:

Förra helgen hade vi besök av min mamma med sambo och då blev det en liten utflykt ut till Fjällnora friluftsområde. Där fikade vi, spelade minigolf, åt glass och promenerade. Det är väldigt vacker natur därute och de har även en bondgård med lite djur att titta på. Nu är ju jag uppvuxen på en bondgård, men det är ju alltid kul att se små griskultingar som struttar runt.

Jag i djup koncentration...


Fin utsikt över vattnet har man från golfbanan.


Mamma gris med sina ungar.


Söta små rackare!


Några getter bodde också där.


Förra söndagen tog vi itu med projekt Näta In Balkongen. Atlas älskar att vara ute på balkongen, men han är ganska nyfiknen och busig av sig, så vi tyckte det var säkrast att näta in där inför sommaren. Det är skönt att kunna ställa upp dörren och vädra en varm sommardag, likaså när vi har gäster, då brukar det bli väldigt varmt härinne. Sagt och gjort, efter ett besök på Bauhaus och några timmars snickrande så stod nätet klart på balkongen. Och det blev jättebra och inte stör man sig alls på nätet som vi trodde att vi skulle göra.

Atlas är nyfiken på vad som händer:


"Vad har ni köpt egentligen?"


Sambon i byggartagen:


Så här fint blev det!

Inga kommentarer: