lördag 17 december 2016

Den sista sången

När jag var omkring 14-15 år började jag lyssna på ett band som heter Kent. Deras texter och musik träffade mig rakt i hjärtat och har så många gånger i livet betytt så mycket mer än bara något att lyssna på. När livet känts tungt eller när man behövt kraft eller mod. När man har känt sig ledsen eller när man känt sig glad och lycklig. Då har jag lyssnat på Kent. Genom mina tonår och in i vuxenlivet. På vårt bröllop framfördes två Kentlåtar i kyrkan. Alla fina minnen av alla konserter jag varit på runtom i Sverige sparar jag i hjärtat för alltid. Igår kväll var jag på min allra sista Kentkonsert. Och ikväll spelar Kent sin allra sista konsert. Någonsin. Sen finns dom inte mer. Men deras musik kommer aldrig att tystna. I alla fall inte här hemma hos mig. Jag kommer nog lyssna på Kent så länge jag lever.

Bild från min allra sista Kentkonsert som jag var på igår på Tele2 Arena i Stockholm.
Tagen under den sista låten Den sista sången.

Tack för allt Kent!

Inga kommentarer: