fredag 5 februari 2010

Smart smyckesförvaring

I helgen köpte jag en prylhylla på loppis, då jag hade lite speciella planer med den. Tanken var att det skulle bli en smart förvaring för mina handgjorda smycken. Förrut låg de nämligen huller om buller i en byrålåda. Allt var en enda stor härva av smycken, armband och örhängen. När man skulle iväg någonstans hade man oftast varken tid eller lust att sätta sig och reda ut härvan för att ta på sig något av smyckena.

Då kom jag på den smarta idén med en prylhylla som förvaring istället. I vart och ett av facken la jag ner ett halsband. I samma fack la jag sen ner även matchande armband och örhängen, i de fall där jag hade gjort något sådant.
Nu ligger alltså varje smyckesset var för sig i ett fack och när jag ska använda något av mina handgjorda smycken slipper jag ställa mig och reda ut en stor härva innan...

Tack för titten!

Inga kommentarer: